Daca tara ar arde…si eu m-as pieptana!

Daca tara ar arde…si eu m-as pieptana. Si nu este vorba despre indiferenta aici. Este vorba despre a intelege ce sta in puterile mele si ce nu, despre a-mi asuma responsabilitatea pentru ceea ce sta concret in mainile mele.

La ce m-ar putea ajuta stresul si presiunea lucrurilor care nu tin doar de mine? Bineinteles ca intr-o masura sau alta le pot influenta, dar in ce masura le pot schimba cursul daca nu depind de mine?

abbytheia.com

Cred ca aceasta este una dintre cheile eliberarii de tensiune…a intelege ce impact am asupra lucrurilor din jurul meu, a vedea ce pot schimba, ce tine de mine si ce este al altuia. Fiecare este cu felia lui de paine pana la urma. Daca vreau sa dau din a mea unuia care nu are si vrea sa primeasca, e perfect! Dar voi da daca si mor de foame? Voi insista sa dau chiar daca celalalt nu vrea sa primeasca?  In primul caz ma agresez singura, iar in cel de-al doilea, il agresez pe celalalt invadandu-i lumea si intimitatea.

In momentul in care pot discerne situatia, constientiza actiunile, gandurile si sentimentele, pot face o alegere care sa imi aduca cu adevarat satisfactie, impliniri, multumire.

Nu avem nici macar dreptul sa ne dorim sa-l schimbam pe celalalt. Putem sa ne exprimam parerea si putem fi acolo in cazul in care isi doreste si are nevoie de suport, sustinere si ajutor. Fara asteptari, fara a ne astepta la un rezultat care sa ne satisfaca pe noi in primul rand. Este perfect aplicabil si in relatia de cuplu.

485453ab4d2dd9155a3abb59470c1430

Fiecare are drumul lui in viata, are modul lui propriu de a functiona, care din perspectiva experientelor prin care a trecut poate ca este cel mai bun pe care il cunoaste si cel care ii aduce cel mai mic grad de disconfort comparativ cu altele pe care am putea noi sa le consideram mai eficiente.

Concluzionand, ceea ce tine de mine, fac, schimb, doresc. In schimb, in raport cu celalalt, pot cel mult sa lansez o idee si sa fiu “la indemana”. Deci, daca tara ar arde…si eu m-as pieptana!

Marele secret consta in a intelege ce tine de tine si ce tine de altul, a intelege ca doar ce tine de tine poti schimba si in a actiona cu placere si entuziasm pentru proces, dar fara asteptari fata de rezultat!

Cu drag si entuziasm,

Dana

Leave a Reply

