Cum scapam de stres?

Stresul, boala secolului. Este stresul cu adevarat o boala sau ne este mai usor sa ne justificam propria dificultate in adaptarea la ritmul alert in care traim prin descrierea activitatilor zilnice ca fiind stresante? Exista stresul separat de noi? Traim stresul sau suntem stresul?

Pentru ca, in aceste conditii, tot ce avem de facut pentru a nu mai fi stresati, pentru a nu mai simti presiunea lucrurilor pe care le avem de indeplinit si a nu mai intalni persoane, situatii, joburi stresante este sa schimbam ceva la noi!

HR_Strange_But_True_Stressed_Out

As putea spune, ca oricine altcineva, ca ne trebuie o pauza si trebuie sa ne relaxam, sa ne odihnim pentru a reveni cu forte proaspete. Nu voi face asta! Pentru ca este si nu este adevarat in acelasi timp. Poate fi o solutie buna pentru cei care reusesc sa se detaseze de framantari, dar, chiar si asa, este una provizorie. Cu totii stim la ce ne intoarcem dupa weekend sau dupa concediu…la fuga, alergatura, agitatie, supraaglomeratie…deci stres.

Pentru cei care nici macar atunci nu se pot detasa este cu atat mai inutil.

dear-stress-lets-break-up

Am putea gasi in schimb placere in ceea ce facem. Usor de zis, greu de facut. Dar nu imposibil! Luam o situatie ipotetica, dar foarte cunoscuta: “Am un job si nu imi place. La servici ma pune seful sa indeplinesc tot felul de task-uri care poate depasesc fisa postului, care poate ca le consider a fi inutile sau pur si simplu nu imi place sa le fac. Colegii nu sunt tocmai in “top 5 persoane agreate si agreabile” si as prefera poate un alt gen de companie si relationare. In timpul ramas rezolv “X” si “Y” in drum spre casa si atunci cand ajung acasa in sfarsit, descopar ca vasele nu se spala singur, iar rufele nu au picioare sa iasa singure din masina de spalat si sa se aseze la uscat (ce bine ar fi!). Si asa s-a dus ziua pentru ca o noua zi asemanatoare sa inceapa maine.

Ce este de facut?

  1. In primul rand ne familiarizam cu “To Do List”-ul. Ce avem de rezolvat in ziua respectiva si nu suporta amanare si sa cautam in acelasi timp sa facem ceva si pentru sufletelul nostru, ceva care ne face placere, sa rezervam ceva timp si pentru noi. Fie ca este vorba de o cana de ceai, un masaj, o comedie pe care doream de mult sa o vedem si sa radem in hohote.
  2. Ne stabilim obiective cat mai mici, maruntele, si ne bucuram pe masura ce am reusit sa le realizam.
  3. Cum facem cu jobul? Il schimbam sau incepem sa acordam mai mare atentie beneficiilor pe care ni le aduce (de cele mai multe ori sunt materiale, insemnand venit asigurat lunar). O fi bine, o fi rau? Dar nimeni nu zice ca nu se poate si mai bine. Depinde de telurile pe care si le propune fiecare.
  4. In ceea ce facem acasa…pana la urma pentru cine facem? Eu recunosc ca vreau haine curate si vreau sa am alte vase curate din care sa mananc. Pana la urma, este vorba de confortul meu fizic si psihic si cum as putea-o privi ca pe o povara daca fac ceva pentru mine?!?
  5. Iar cu ceea ce nu este neaparat necesar, ce fac? Aleg sa fac totusi sau imi acord putin timp de calitate si mie? Cum ramane cu “eu sunt”? Nu ar fi mai bine sa apar si eu in peisajul zilei de astazi cu o importanta putin mai mare? Pe langa tot ce am de facut, eu sunt important, sunt cel mai important pentru mine. Rad, zambesc, glumesc, ma bucur, simt ca traiesc.

Si ar mai fi un lucru foarte util, ar fi bine sa putem sa punem limite, dar despre asta…cu alta ocazie.

1458481994-stress-quotes

Nu lasati stresul sa va conduca, nu asteptati bomboana mentolata drept recompensa la sfarsit de sapatamana. Faceti ceva pentru voi zi de zi, urmariti avantajele si beneficiile si luati-va singuri bombonelele pentru ca voi contati cel mai mult, mai ales pentru voi insiva.

Stresul este pana la urma o aglomerare de gandrui de insatisfactie. Eu sunt un gand in acest moment. Eu pot schimba gandul, prin urmare, eu sunt cea care ii permit stresului sa se instaleze sau nu.

Astazi NU! Astazi aleg sa fiu relaxata, destresata, senina si zambitoare! Poate se ia si la altii… 🙂

Cu ganduri bune,

Dana

Leave a Reply

